SUMM release notes okt '24
Wanneer feedback, feedback wordt
Bij de eerste lancering van SUMM was (en is nog steeds!) feedback een van de kernfuncties. Gezamenlijk deelden jullie meer dan 18000 tips en tops en beoordeelden elkaars alignment Maar iets stoorde ons; Feedback voelde als een beoordeling. Je geeft scores, je kon geen enkele waarde overslaan, en bovenal; waarom kon je geen feedback geven op een skill..?
Dat gaat veranderen. We luisterden naar je suggesties en introduceren nu een nieuwe manier van feedback geven, die sneller, makkelijker en flexibeler is voor jouw behoeften. Oké, let's go!
Feedback op skills - en veel meer
Een verbeterd feedbackformulier
Bij het geven van feedback kun je nu feedback geven op iemands skills, naast op de waarden van je bedrijf. Selecteer eenvoudig een van hun competenties en geef ze een tip of een top. Zo simpel is het. Voel je vrij om feedback te geven over zoveel competenties als je wilt; er is geen minimumvereiste meer.
Een nieuwe feedbackinbox
We hebben je Feedbackpagina volledig opnieuw opgebouwd. Het toont nu zowel de ontvangen als de gedeelde feedback. Hier kun je teruglezen wat anderen hebben gezegd, evenals je eigen feedback aan anderen.
We hebben ook een nieuwe hoogtepuntensectie geïntroduceerd, die je precies laat zien wat je huidige sterke en zwakke punten zijn. Dit geeft je meer inzicht in wat je volgende doelen zouden kunnen zijn!
Jouw feedback, jouw behoeften
Aangepaste focus en verzoeken
Bij het aanvragen van feedback van iemand, is het nu mogelijk om je verzoek aan te passen door specifieke aandachtspunten en een aangepast bericht toe te voegen. Focuspunten zijn verplicht voor je feedbackgever, dus kies ze zorgvuldig! Het toevoegen van een persoonlijk bericht en focus levert betere resultaten op, omdat je specifiek feedback vraagt over bepaalde competenties (vaardigheden / cultuur).
Externe feedback
Heb je een geweldig klantcontact gehad? Waarom zou je dan geen feedback van hen verzamelen? Met de nieuwe feedback is het nog makkelijker om feedback van iemand buiten je bedrijf te vragen.
Van oud naar nieuw
Culture beoordeling
Door de introductie van de nieuwe feedback, hebben we de oude cultuurfeedback omgezet in een cultuur beoordeling. Je eerdere alignment resultaten (de scores die je Cultuurringen vormen) zijn verplaatst naar cultuurbeoordelingen. Alle feedback die je eerder hebt ontvangen, blijft precies waar het was; het heeft alleen een andere uitstraling.
Volgende stap: Evaluaties
Naarmate we ons werk voortzetten, kunnen zaken er aan de buitenranden van SUMM wat ruw aanvoelen. We bekijken de beoordelingen grondig en verbeteren de flexibiliteit en aanpasbaarheid voor elk type beoordeling (bijvoorbeeld doelen, skills en cultuur). De volgende updates zijn sterk gericht op het verbeteren van de mogelijkheden van de beheerder op het platform, evenals het verbeteren van de gebruikerservaring en inzichten van iedereen. Blijf op de hoogte voor meer geweldige functies zoals deze!
En zoals altijd, bedankt voor je suggesties en geweldige feedback.
Het SUMM-team
Maressa, Kim, Jules, Bart, Todor, Kristijan en Schelto
Lees meer blogs
Jr. Culture Consultant positie
Jr. Culture Consultant positie
SUMM zoekt een energieke, ambitieuze en scherpe Jr. Culture Consultant. Een ideale eerste of tweede baan om veel te leren, directe klantervaring op te doen, en meteen verantwoordelijkheid te krijgen. Als Jr. Culture Consultant sta je centraal in hoe wij onze klanten bedienen: van het begin van een relatie tot de doorlopende diensten die we leveren om onze klanten te helpen een sterke teamcultuur te bouwen en te onderhouden.
Waarom talentretentie begint met focus op je teamleiders
Culture at the Heart of the Employee Experience
Culture at the Heart of the Employee Experience
Read here how to make your defined cultural values tangible from the first conversation to the last working day. How to use shared rituals that bring defined values to life within a team. These culture-driven practices, exemplified through employer branding, hiring, onboarding, feedback, performance management, and employee engagement, pave the way for a transformative Employee Experience anchored in a cohesive organizational culture.